Helpdesk

050 8800 750
x
x

Handleiding: E-mail instellen op een iPhone

Om e-mail te verzenden en te ontvangen vanaf uw iPhone heeft u eerst een actief e-mailaccount nodig. Deze kunt u aanmaken in DirectAdmin.

Navigeer op uw iPhone naar uw 'Instellingen'. Vervolgens gaat u naar beneden, en zoekt u 'E-mail, contacten, agenda'. Zodra u deze instelling heeft gevonden, ziet u bovenaan al uw accounts staan. U klikt vervolgens op 'Nieuwe account'. Hier ziet u enkele opties, u klikt hier op 'Anders'. Als laatste klikt u bovenaan op 'Voeg mailaccount toe'. (wij gaan er in deze handleiding vanuit dat u gebruik maakt van de e-mailserver van uw hostingpakket, deze handleiding is niet voor G-mail of Exchange.)

Hier krijgt u de mogelijkheid om enkele instellingen in te vullen, waaronder de Naam. De naam die u invult zal als Afzender naam verschijnen bij uw ontvangers, zet hier dus uw volledigenaam/bedrijfsnaam in.

Bij E-mail vult u uw volledige e-mailadres in, dit geldt ook voor Wachtwoord, hier vult u uw volledige wachtwoord in.

De Beschrijving is een omschrijving van uw mailbox, deze omschrijving zal uw iPhone tonen bij de mail-app. Hier kunt u bijvoorbeeld 'Bedrijfsnaam mail' invullen*. (*handig als u zeer veel mailboxen op uw iPhone heeft.)

Vervolgens klikt u op 'Volgende'.

Hier zal u het volgende scherm zien;

Bovenaan kunt u kiezen of u IMAP of POP3 wenst te gebruiken, mocht u niet weten wat het verschil is, dan kunt u eens een kijkje nemen in onze begrippenlijst.

In deze handleiding besloten wij om gebruik te maken van IMAP.

De bovenste 3 invulvelden worden meegenomen uit het vorige scherm, hier hoeft u dus niks in te vullen.

Bij de 'Server inkomende post' vult u bij 'Hostnaam' u het volgende in 'mail.uwdomeinnaam.nl'. (uwdomeinnaam.nl dient u te vervangen door uw daadwerkelijke domeinnaam) Bij de 'gebruikersnaam' vult u uw volledige e-mailaccount in. (Bijv. account@keurigonline55.nl) Bij 'wachtwoord' vult u het wachtwoord van uw mailaccount in. (Mocht u deze zijn kwijt geraakt, dan kunt u deze resetten in DirectAdmin)

Voor de 'Server uitgaande post' geldt in principe de zelfde gegevens als de gegevens die u zojuist heeft ingesteld bij de 'Server inkomende post'.

Het kans soms voorkomen dat uw uitgaande e-mail via Ziggo of een andere provider loopt, hiervoor gebruikt u in de meeste gevallen 'smtp.uwprovider.nl'. (Dit verschilt echter per provider, neem hierover contact op met uw provider)

Vervolgens klik u op 'Volgende'.

Hier zal uw iPhone vragen of u gebruik wilt maken van een versleutelde verbinding via SSL, hier maakt u echter geen gebruik van. Dus hier kunt u op 'Nee' klikken.

In sommige gevallen vraagt uw iPhone om meer informatie zoals poorten, versleuteling, verificatie wijze etc.

Het is belangrijk dat u het volgende aanhoud:

- Verificatie voor de uitgaande e-mailserver AAN, met poort 587. (alleen als u gebruik maakt van onze uitgaande server)

- Verificatie voor de uitgaande e-mailserver UIT, met poort 25. (alleen als u gebruik maakt van de uitgaande mailserver via uw provider)

- Poort voor de inkomende mailserver is 143 (IMAP)

 

Mocht u om wat voor reden dan ook nóg geen verbinding kunnen leggen met uw mailaccount, neem dan contact op met onze helpdesk.

 

Zoeken

De KeurigOnline helpdesk, elke werkdag van 10:00 - 17:00 uur bereikbaar 050 8800 750

Keurigonline

© 2018 KeurigOnline